Bardzo cieszę się, że mogłam wziąć udział w projekcie „Szkoła w radiu”. Dowiedziałam się wielu ciekawych i nieznanych mi dotąd rzeczy o dziennikarstwie i prowadzeniu audycji radiowej. Mieliśmy szansę samodzielnie przygotowywać programy, co pozwoliło nam zobaczyć i przekonać się, jak naprawdę wygląda ta praca. Dzięki temu, że pracowaliśmy razem nauczyliśmy się zgodnego współdziałania. Odważyliśmy się na nowe wyzwania i doświadczenia, o czym na pewno zawsze będziemy pamiętać.
Aneta Czaja

Wielkimi krokami zbliżamy się już do końca II edycji projektu „Szkoła w radiu”. Postępy młodych adeptów dziennikarstwa słuchacze radia Pryzmat śledzić mogą od stycznia. Raz w miesiącu każda ze szkół przygotowywała i nagrywała audycje publicystyczne na tematy związane z życiem szkoły (np. samorządność, bezpieczeństwo, szkolne talenty). W maju emitujemy ostatnie programy z udziałem uczestników projektu. Część praktyczną poprzedziło przygotowanie teoretyczne – cykl warsztatów, w trakcie których młodzież poznawała tajniki dziennikarstwa.

Projekt „Szkoła w radiu” to mnóstwo wytężonej pracy, ale przede wszystkim wiele nowych, cennych doświadczeń, zarówno dla uczestników zajęć, jak i dla prowadzących. Młodzi ludzie sporo się nauczyli, nabyli wielu praktycznych umiejętności w zakresie nagrywania i montażu materiałów dźwiękowych oraz prowadzenia audycji publicystycznej. Z każdą kolejną wizytą w naszym radiowym studiu, czuli się coraz pewniej i swobodniej przy mikrofonie, co – mamy nadzieję – było doskonale słychać na antenie. Najważniejsze jest jednak to, że ta praca sprawiła im radość i dała satysfakcję, a nam – motywację do dalszych działań.

Partnerzy

Uczestnicy o projekcie


Bardzo cieszę się, że mogłam wziąć udział w projekcie „Szkoła w radiu”. Dowiedziałam się wielu ciekawych i nieznanych mi dotąd rzeczy o dziennikarstwie i prowadzeniu audycji radiowej. Mieliśmy szansę samodzielnie przygotowywać programy, co pozwoliło nam zobaczyć i przekonać się, jak naprawdę wygląda ta praca. Dzięki temu, że pracowaliśmy razem nauczyliśmy się zgodnego współdziałania. Odważyliśmy się na nowe wyzwania i doświadczenia, o czym na pewno zawsze będziemy pamiętać.
Aneta Czaja


Udział w projekcie „Szkoła w radiu” to wspaniała przygoda, w trakcie której można było nie tylko świetnie się bawić, ale także nauczyć wielu rzeczy, nabyć cennych umiejętności. To czas, który na pewno nie został zmarnowany, lecz znakomicie wykorzystany w gronie wesołych, kreatywnych ludzi.
Katarzyna Kowalska


Projekt „Szkoła w radiu” dał mi wiele pozytywnych wspomnień. W końcu mogłam zrobić coś ciekawego, coś na większą skalę. Doznania takie, jak siedzenie przed mikrofonem z słuchawkami na uszach są niepowtarzalne. Czego się nauczyłam? Lepszego wysławiania się i odpowiedzialności.
Monika Myszkowska


Podczas warsztatów poznałam bliżej tajniki dziennikarstwa. Uczestniczyłam w tworzeniu i nagrywaniu audycji publicystycznych, z czego się bardzo cieszę. Swoją przyszłość prawdopodobnie zwiążę z mediami, dlatego ten projekt okazał się bardzo przydatny, mogłam dzięki niemu zdobyć podstawy w tej dziedzinie. Mile spędzony czas w Pryzmacie zapamiętam na długo.
Karolina Zawalonka


Zajęcia były bardzo interesujące. Pozwoliły nam – młodym ludziom rozwinąć swoje pasje i zainteresowania. Każde nowe wyzwanie było trudne i męczące, ale z chęcią jeszcze raz wzięłabym udział w projekcie. Praca nad audycją jest niesamowitym przeżyciem, ponieważ możemy się poczuć jak prawdziwi reporterzy.
Adrianna Wróbel


W trakcie zajęć mogłam poznać i nauczyć się rzeczy, których wiele osób nie zna, przede wszystkim dowiedziałam się jak wygląda praca dziennikarza. Uważam, że moja grupa dobrze poradziła sobie w studiu radiowym, choć pewnie mogło być lepiej. Potrzeba nam więcej zaangażowania i umiejętności prowadzenia rozmów na ciekawe tematy. Ogólnie oceniam projekt na piątkę z plusem!
Weronika Zatorska


Uważam, że praca w radiu jest pełna poświęceń i czasem bywa męcząca, lecz audycje, które są efektem naszych starań wynagradzają nasz trud i jesteśmy z siebie dumni.
Katarzyna Hejmo


Dzięki udziałowi w projekcie „Szkoła w radiu” nauczyłam się większej odpowiedzialności za pracę swoją i całej grupy. Oprócz tego w bardzo przyjemny i łatwy sposób uzyskałam wiele cennych informacji, przede wszystkim mogłam zobaczyć, na czym dokładnie polega praca w radiu. To były bardzo fajne zajęcia:)
Zuzanna Piszczek


Projekt pozwolił mi nabrać większej pewności siebie i otwartości. Nie obawiam się już podejść do kogoś z mikrofonem, żeby przeprowadzić wywiad lub nagrać sondę. Przygotowywanie audycji, a potem słuchanie efektów naszej pracy dawało mi ogromną satysfakcję.
Dominika Nowak


Bardzo podobały mi się wszystkie ćwiczenia i zadania związane z montowaniem materiałów audio, bo to mnie najbardziej interesuje. Ponadto nagrywanie rozmów z różnymi ludźmi oraz prowadzenie audycji w studiu pomogło mi przełamać tremę.
Piotr Krzesaj

